W JASNO rozumiemy, że korzystanie ze wsparcia psychologicznego wymaga dostępności czasowej. Dlatego udostępniamy Ci możliwość skorzystania ze wsparcia psychologicznego w wygodnej formie online.
Jak się przygotować do sesji online?
- Sprawdź, czy Twoje połączenie internetowe jest stabilne, a bateria w urządzeniu, z którego się łączysz, naładowana.
- Upewnij się, że stworzyłeś/aś sobie komfortowe warunki: przygotuj jakiś napój, koc i chusteczki.
- Jeśli przygotowałeś/aś notatki, sprawdź czy masz je przy sobie. Zapewnij też sobie coś do pisania.
- Jeśli możesz, ustaw swój telefon/komputer w tryb “nie przeszkadzać”, by nie rozpraszały cię powiadomienia.
- Bezpośrednio przed sesją daj sobie chwilę na wyciszenie, pozbieranie myśli, uspokojenie oddechu.
PAMIĘTAJ – podczas wizyty, psycholog całą swoją uwagę poświęca Tobie i stara się zapewnić komfortowe warunki do swobodnego wypowiadania własnych myśli i spostrzeżeń. Dzięki takiej współpracy, możliwe staje się osiągnięcie nowego punktu widzenia na dotykające nas do tej pory trudności, jak również zrozumienie ich prawdziwej przyczyny.
Ponadto, otrzymując odpowiednie wsparcie psychologiczne, jesteśmy w stanie wypracować nowe, adaptacyjne strategie radzenia sobie z sytuacjami o charakterze konfliktowym, po prostu lepiej reagować i radzić sobie z wyzwaniami dnia codziennego. Żyć pełnią życia.
Na jakiej platformie odbywają się konsultacje?
Preferowana platforma to Microsoft Teams lub Zoom. Po ustaleniu terminu i opłaceniu spotkania, wysyłam link do prywatnego i bezpiecznego spotkania na wybranej platformie wraz z instrukcją.
Musisz odwołać spotkanie lub zmienić termin?
Skontaktuj się ze mną najpóźniej na 24 h przed umówionym spotkaniem.
Jak wygląda pierwsze spotkanie?
Pierwsza sesja ma charakter konsultacyjny. To moment na zebranie wywiadu, poznanie problemów z jakimi się mierzysz oraz poznanie oczekiwań wobec terapii.
To także czas, w którym poznajesz mnie – psychologa i decydujesz, czy jestem odpowiednią osobą dla ciebie. Czynnik osobowościowy jest bardzo ważny – szacuje się, że relacja terapeutyczna odpowiada za 70% sukcesu w terapii. Warto więc wybrać kogoś, z kim nam po ludzku ”po drodze”, przy kim czujemy się komfortowo i swobodnie.
O co Cię zapytam na pierwszym spotkaniu?
Na pierwszym spotkaniu psycholog zadaje pytania mające na celu lepsze zrozumienie Twojej sytuacji życiowej, emocji, myśli i celów. Poniżej znajdziesz przykłady pytań, które może zadać na pierwszej sesji:
Twoja historia:
- Jak wygląda Twoje codzienne życie?
- Czy mógłbyś opowiedzieć trochę o swojej historii życiowej?
- Jakie są Twoje obecne relacje z rodziną i przyjaciółmi?
Powód wizyty:
- Co skłoniło Cię do szukania wsparcia psychologicznego?
- Jakie konkretne problemy lub trudności chciałbyś/łabyś rozwiązać podczas terapii?
Cele terapeutyczne:
- Czy masz jakieś konkretne cele, które chciałbyś/łabyś osiągnąć podczas terapii?
- W jaki sposób chciałbyś/łabyś, aby Twoje życie wyglądało po zakończeniu terapii?
Stan emocjonalny:
- Jak oceniasz swoje obecne samopoczucie?
- Czy istnieją konkretne sytuacje, w których odczuwasz trudności emocjonalne?
Stosowane Strategie Radzenia Sobie:
- Jak radzisz sobie z trudnościami w życiu?
- Czy stosujesz jakieś konkretne strategie radzenia sobie w sytuacjach stresujących?
Wsparcie Społeczne:
- Kto lub co stanowi dla Ciebie źródło wsparcia?
- Czy obecnie masz poczucie wsparcia w swoim otoczeniu?
Oczekiwania Wobec Terapeuty:
- Jakie masz oczekiwania wobec terapeuty i procesu terapeutycznego?
- Czy jest coś, co chciałbyś/łabyś, abym wiedziała jako Twój terapeuta?
Jak będą wyglądały kolejne spotkania?
Pierwsze spotkania, jak już wiesz, są konsultacyjne. Nie wszystkie sesje będą wyglądały w ten sposób. Praca właściwa odbywa się w kolejnym etapie, a poprzedza ją ustalenie planu, celów oraz zasad współpracy – tzw. kontraktu psychoterapeutycznego. Jeśli masz wątpliwości, albo pytania – śmiało zadawaj je terapeucie.
Jak wygląda kwestia tajemnicy zawodowej?
Zgodnie z kodeksem i przepisami, obowiązuje mnie tajemnica zawodowa. Zwolnienie z niej jest możliwe wyłącznie w sytuacji zagrożenia życia klienta/pacjenta lub kogoś z jego otoczenia.